نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2511
-
الف
+

دستمزد 90 هزار تومانی «پدر سالار» برای نقش آفرینی در یک فلم!

موزیم سینمای ایران سندی را منتشر کرده که نشان می دهد «محمدعلی کشاورز» برای «کمال الملک» 90 هزار تومان دستمزد گرفته است.

به گزارش آی فیلم2،  این روزها که بسیار از مردم در رخصتی اجباری کرونایی، سراغ عکس‌ها و اشیای گذشته رفته‌اند تا خاطرات خوبشان را زنده می‌کنند، حال موزیم سینمای ایران نیز قراردادی قدیمی را منتشر کرده که طرف اول آن «محمد مهدی دادگوست» و طرف دومش «محمد علی کشاورز» و البته شخص کارگردان هم «علی حاتمی» است.

کمال الملک

قراردادی در نهایت سادگی... بدون هیچ پیش شرط عجیب و غریب و زیاده‌خواهی و با رقمی شگفت‌انگیز که قطعا لبخندی هم بر گوشه لب‌مان می‌نشاند. چه کسی باورش می‌شود یکی از بازیگران سرشناس ایران برای بازی در این فلم، 90 هزار تومان دستمزد گرفته باشد. درست است سال 1362 زمانی که این قرارداد بسته شده، عدد و رقم‌ها با امروز ما فاصله‌ی بسیار دارد اما این رقم در همان دوره نیز رقمی نجومی محسوب نمی‌شده‌ است.

«محمد علی کشاورز» که در همان زمان هم یکی از بازیگران مشهور ایران بوده، برای بازی در این اثر 90 هزار تومان دستمزد گرفته است. در این قرارداد ذکر شده اگر مدت زمان فلمبرداری بیش از زمان مقرر به طول بینجامد، با توافق طرفین، مبلغی به این دستمزد افزوده خواهد شد.

کمال الملک

اینستا نوشت: 37 سال از نگارش این قرارداد و ساخت این اثر می‌گذرد. فلمی که  زندگی «کمال الملک» نقاش مشهور ایرانی «کمال الماک» را به تصویر کشیده است.

جمشید مشایخی (در نقش کمال‌الملک)، عزت‌الله انتظامی (در نقش ناصرالدین شاه)، علی نصیریان ( در نقش مظفرالدین شاه)، داود رشیدی (در نقش رضا شاه) و محمد علی کشاورز (در نقش اتابک اعظم) مقابل کمره علی حاتمی قرار گرفتند و اثری را خلق کردند که حالا جزو خاطره‌های مشترک نسل‌های مختلف است.

گفتنی است سریال «پدرسالار» با نقش آفرینی «محمدعلی کشاورز» پیش تر از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

نظر شما
ارسال نظر